Prezentacje multimedialne są coraz częstszym i powszechniejszym narzędziem marketingowym i szkoleniowym, które chętnie jest wykorzystywane podczas wszelkiego rodzaju konferencji, wykładów, czy spotkań z klientami. I jako, że jesteśmy niemal nimi bombardowani, niezwykle ważne jest zainteresowanie odbiorcy prezentacją. Aby jednak wzbudzić zainteresowanie słuchaczy, niezwykle ważne jest, aby prezentacja była przygotowana profesjonalnie. Poznaj nasze sposoby na udaną prezentację.

Dobra prezentacja multimedialna

W pierwszej kolejności warto wspomnieć o samej kompozycji prezentacji. Niezwykle istotne jest to, aby prezentacja multimedialna miała stronę tytułową, spis treści zaraz za nią oraz bibliografię i stronę końcową z podziękowaniami. Pozostałe slajdy powinny rozwijać poruszany temat, by ku końcowi przejść do podsumowania. Pamiętaj o tym, aby na slajdach nie umieszczać zbyt dużej ilości treści i zawsze staraj się wykorzystywać możliwie dużą czcionkę – czytelną dla twoich odbiorców.

Postaw raczej na hasła, które będziesz mógł rozwinąć. Pamiętaj, że prezentacja multimedialna to nie sama treść, ale również zdjęcia i grafiki, które są jej uzupełnieniem. Nie serwuj jednak swoim odbiorcom zbyt skomplikowanych wykresów, które będą dla nich trudne do odczytania. Pamiętaj również o doborze odpowiedniej kolorystyki – spójnej ze zdjęciami oraz czcionkę.

Postaw na kontrastowe kolory, jednak zrezygnuj z jaskrawych barw, które mogą być męczące dla oka. Zawsze staraj się podkreślać najważniejsze elementy prezentacji i oczywiście, co niezwykle ważne – pamiętaj o poprawności językowej.